HÖYRYÄ, LÄMPÖÄ JA SÄHKÖÄ JOUSTAVASTI ERI TARPEISIIN
Huolto ja varaosat

Tiedote 3.9.2018

Höyrytys ja Savon Voima solmivat kymmenvuotisen varaenergiasopimuksen

Höyrytys Oy ja Savon Voima Oyj ovat solmineet kymmenvuotisen varaenergiasopimuksen. Sopimuksen myötä Höyrytys toimittaa lämpöä Savon Voiman kaukolämpöverkkoihin mahdollisissa lämmöntuotannon tai -jakelun häiriötilanteissa.

”Pyrimme kaukolämmöntuotannossamme kustannustehokkaaseen tuotantorakenteeseen toimitusvarmuudesta tinkimättä. Nyt solmittu sopimus Höyrytyksen kanssa tuo tuotannon skaalaedun myös pieneen kokoluokkaan, kun jokaiseen kaukolämpöverkkoon ei tarvitse investoida maksimaalista varakapasiteettia, vaan sama kalusto palvelee useampaa kaukolämpöverkkoa ja teollisuusasiakasta.” kertoo kaukolämmöstä vastaava liiketoimintajohtaja Maija Henell Savon Voimalta. ”Sopimuksen myötä Höyrytyksen varaenergiakalustoa tulee sijoittumaan pysyvästi Siilinjärvelle, mikä on Savon Voimalle arvokasta alueellisen varautumisen ja toimitusvarmuuden näkökulmasta.” täsmentää Henell.

Varaenergiasopimuksella asiakas saa tarvitessa sopimuksen mukaisen lämpötehon verkkoonsa mahdollisten tuotanto- tai jakeluhäiriöiden aikana. Palvelu kattaa koko kaukolämpöverkon alueen ja näin voidaan säästää kiinteiden varalämpökeskusten investoinneissa sekä kunnossapito- ja käyttökustannuksissa. Lämmöntoimitus eri kohteisiin toteutetaan liikkuvilla lämmöntuotantoyksiköillä.

”Sopimus Savon Voiman kanssa tukee strategiaamme sopimuspohjaisten varaenergiapalveluiden laajentamisesta maanlaajuiseksi palveluksi. Rakennamme uutta liikkuvaa varaenergiakalustoa, jonka tulemme sijoittamaan eri puolille Suomea. Palvelumme tulee olla lähellä asiakasta.” toteaa Höyrytys Oy:n Myyntipäällikkö Hannu Haapalainen.

Lisätietoja:

Hannu Haapalainen, myyntipäällikkö, Höyrytys Oy

Maija Henell, liiketoimintajohtaja, Savon Voima Oyj

Savon Voima on monipuolisia energiapalveluita tarjoava energiakonserni ja Itä-Suomen tunnetuin energia-alan brändi*. Yhtiön liiketoimintaa ovat sähkön myynti, sähkön tuotanto ja -siirto, kaukolämmön tuotanto ja jakelu, aurinkosähköratkaisut sekä monipuoliset energia-alan salkunhallintapalvelut. Kaukolämpömme on aitoa savolaista lähienergiaa, jossa kannamme vastuun koko energiaketjusta. Konsernin liikevaihto on noin 184 milj. euroa (2017) ja palveluksessamme työskentelee noin 180 alan ammattilaista. Konsernin omistaa 100 prosenttisesti toimialueemme 20 kuntaa ja päätoimipaikkamme sijaitsee Siilinjärven Rissalan yrityskylässä Kuopion tuntumassa. Lisätietoja osoitteessa: www.savonvoima.fi
*TNS energiabarometri Q1/2017

Höyrytys Oy on kokonaisvaltainen energiapalvelujen tuottaja, joka toteuttaa asiakkailleen joustavia energiaratkaisuja lämmön, höyryn ja sähkön tuotantoon. Myymme energiantuotannon laitteita, projektoimme höyry- ja lämpölaitoksia sekä tuotamme huolto- ja varaenergiapalveluita.
Toimimme valtakunnallisesti useammalla paikkakunnalla, päätoimipaikkamme sijaitsee Keravalla.
Liikevaihtomme oli vuonna 2017 11 M€ ja henkilökunnan määrä 30.